Tánciskola és barátság

 

Hogyan köt az ember barátságokat manapság, hogyan ismerkedik meg másokkal? Általában a közvetlen környezetünkből válogatunk, akikkel gyakran találkozunk: amíg iskolába járunk az iskolából, később a munkahelyről. De mi van, ha egy jó arc sincs a kis irodában, ahová egész nap be vagy zárva, munka után meg nem mész sehova?

Felnőtt korban sokan panaszkodnak, hogy úgy érzik, beszűkült az ismerkedési terük, hiányoznak a személyes kapcsolatok az életükből, és azt veszik észre, hogy  megszaporodnak a virtuális „barátságok” az életükben: legfeljebb „fészbuk-ismeretségeket” kötnek, de ők csak arcok, akik csak a képernyőn léteznek számukra. Pedig mennyivel jobb egy megfogható, (megérinthető, megpuszilható, megölelhető) barát, akivel valódi, közös élményeket szerezhetsz, aki letörli a könnyeidet, vagy felszed a földről, ha leestél a székről a nevetéstől; egyszóval, aki fizikailag, rendszeresen, személyesen is jelen van az életedben.

Amikor beiratkozol egy tánciskolába, és elkezdesz táncórákra járni, biztosan számíthatsz rá, hogy megismerkedsz egy csomó új emberrel, és bekerülsz egy új csapatba. Nagyon jó érzés tartozni valahová.

A közös élmények és a közös érdeklődés összehozza az embereket a csapatban, és minden esélyed megvan arra is, hogy ne csak ismeretségeket, haveri kapcsolatokat kössél, hanem komolyabb barátokat is szerezzél.

A tánc eleve jó alapot szolgáltat az ismerkedéshez, és a rendszeres találkozások, minimum heti gyakorisággal az órán, plusz az egyéb programok (óra utáni beszélgetések, táborok, intenzív hétvége, fellépés, verseny stb.) további teret adnak a szálak elmélyítésére.

Az én életem is új irányt vett társasági szempontból, amióta a tánciskolába járok. Három és fél év alatt rengeteg embert megismertem, nagyon sok impulzust kaptam és adtam, sok barátot találtam. Néhányukkal szorosabbra is fűződött a kapcsolat, és tánciskolán kívül, a táncos érdeklődésen túl is egymásra találtunk.

Láttam zárkózott embereket megnyílni, gátlásos embereket megszabadulni a láncaiktól, magányos embereket feloldódni a társaságban…

Tánciskola és barátság – ez a két szó nagyon is összefügg, szinte, elkerülhetetlenül következik az egyikből a másik. „Nincs menekvés”, ha tánciskolába iratkozol, készülj fel a barátkozásra!

Reklámok